Skip to content

Posjetili su nas studenti Rudarsko-geološko-naftnog fakulteta

Kolaž od četiri slike koje prikazuju studente u posjetu fakultetskom kampusu. Gore lijevo prikazuje tri učenika koji koriste telefon unutar zgrade. Gore desno bilježi raspravu između učenika. Dolje lijevo prikazuje grupu koja razgovara vani. Dolje desno prikazuje studente koji promatraju uzorke jezgre.

Kao dio terenske nastave iz kolegija Geologija Hrvatska studenti Rudarsko-geološko-naftnog fakulteta iz Zagreba posjetili su lokaciju budućeg Centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada na Čerkezovcu i Info centar o radioaktivnom otpadu u Dvoru 3. lipnja 2024. godine.

Prije nego što su se zaputili na lokaciju Centra studenti su posjetili i razgledali sadržaj Info centra o radioaktivnom otpadu u Dvoru. Tehnologija virtualne stvarnosti odvela ih je u odlagalište radioaktivnog otpada, a okušali su se i u igrici o zbrinjavanju radioaktivnog otpada.

Obilazak lokacije započeo je uvodnim riječima o projektu uspostave Centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada, studenti su imali priliku čuli kakav otpad će se skladištiti i koje je razlika između skladišta i odlagališta.

S velikim zanimanjem studenti su pogledali uzorke jezgre tla i poslušali informacije o provedenim istraživačkim radovima na lokaciji.

Studenti u objektu s jezgrama tla

Obilazak se nastavio s odlaskom do postavljenim mjernih postaja na lokaciji (postaja za uzorkovanje zraka, meteorološka postaja i postaja za mjerenje brzine ambijentalne doze zračenja) nakon čega su se uputili do seizmografske postaje.

Obilazak mjernih postaja i seizmografske postaje

Studentima je na lokaciji pokazana unutrašnjost ukopanih objekata koji će se rekonstruirati i prenamijeniti u prijamnu i skladišnu građevinu za institucionalni i radioaktivni otpad i iskorištene izvore s teritorija Republike Hrvatske. Zadnja postaja obilaska bila je lokacija na kojoj će se graditi dugoročno skladište za nisko i srednje radioaktivni otpad iz NE Krško gdje su čuli na koji način će otpad dolaziti na lokaciju i u kojem obliku.

Želimo se zahvaliti studentima i profesoru Bruni Tomljenoviću na interesu te se veselimo budućoj suradnji.